Darmowy sposób na promocję przedsiębiorstwa

Mężczyzna pracuje nad marketingiem swojej firmy

Niezależnie od tego, czy prowadzimy małe, średnie czy duże przedsiębiorstwo, w swoim biznesplanie musimy wziąć pod uwagę kwestię marketingu. Stanie się widocznym dla potencjalnych klientów jest kluczowe, zwłaszcza teraz, gdy na skutek różnorodnych form reklamowych, treści o charakterze marketingowym docierają do nich z każdej strony – z prasy, internetu czy bezpośrednich reklam wielkopowierzchniowych, umieszczanych na budynkach. Nieprzerwane szukanie nowych, skutecznych form zaprezentowania się jak najszerszemu gronu odbiorców to coś, co powinno na stałe wpisać się w poczet naszych regularnych praktyk.

Reklama darmowa, a płatna

Na początku powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że jedna duża reklama, nawet jeśli zainwestujemy w nią pokaźne środki, nigdy nie będzie czymś, co zapewni nam stały dopływ klientów. Dbanie o wysoką rozpoznawalność marki to przede wszystkim regularne działania, obejmujące również te mniejsze kroki. „Mało ale często” to zasada, którą kierować się powinno zwłaszcza w początkowym okresie istnienia działalności, ale nie powinniśmy rezygnować z tej praktyki również w późniejszym etapie.

Reklama płatna w postaci spotu w telewizji niekoniecznie musi się nam zwrócić, chyba że jesteśmy w stanie poświęcić środki na szerzej zakrojoną kampanię, w której spot widoczny będzie regularnie, przez dłuższy czas. Małe, a nawet średnie firmy przeważnie nie dysponują takimi środkami. Czy to znaczy, że nie mają szansy na skuteczną reklamę? Z pomocą przychodzą darmowe kanały, pozwalające zwiększyć widoczność firm w internecie.

Na co się zdecydować, jeśli planujesz kampanię marketingową i nie chcesz nadwyrężyć budżetu?

Zanim przejdziemy do dalszych kroków, skupmy się najpierw na kwestii podstawowej, a mianowicie na wyglądzie naszej strony internetowej. Witryna to swoista wizytówka w sieci, która poświadcza profesjonalizm, rzetelność firmy, kładąc nacisk na: doświadczenie, referencje, atrakcyjne warunki cenowe oraz na wszystko to, co sprawia, że dana działalność pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji. To absolutna podstawa, bo jakiekolwiek płatne i bezpłatne działania promocyjne, które podejmiemy w sieci, będą kierować odbiorców właśnie do naszej witryny.

Kolejnym krokiem jest skorzystanie z darmowych sposobów na zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w internecie. Takie rozwiązania kosztują nas jedynie odrobinę czasu i cierpliwości; odwdzięczyć się mogą za to ciekawymi efektami, z którymi nie wiążą się żadne koszty. Ciekawą opcją, której nie należy pomijać, są serwisy ogłoszeniowe. Polecane bywają zwłaszcza do lokalnej promocji przedsiębiorstwa. Większość z nich pozwala na zamieszczenie danych o firmie – adresu, strony internetowej, krótkiego opisu działalności oraz różnego rodzaju danych kontaktowych (warto podawać ich jak najwięcej).

Dobre serwisy ogłoszeniowe grupują tematycznie ogłoszenia, dzieląc je na kategorie. Dzięki temu mogą skorzystać z nich firmy, niezależnie od tego, jaki mają profil działalności. Ciekawym przykładem jest Pokato. Pozwala na dodawanie ogłoszeń aż w 18 kategoriach głównych. Zaprezentować się mogą tutaj więc zarówno osoby działające na rynku nieruchomości, w branży rolniczej, związanej z antykami, jak też przedsiębiorcy związani z branżą elektroniczną i z wieloma innymi dziedzinami. Przykładowo kategoria usługi informatyczne dowodzi, że nieważne, jakie usługi proponujemy, oraz bez względu na to, jak duża jest nasza firma, z pomocą tego serwisu możemy zaprezentować się w profesjonalny, atrakcyjny sposób. Warto to podkreślić, bo w przypadku serwisów ogłoszeniowych nie jest to wcale takie oczywiste – często layout strony wygląda na chaotyczny, wręcz zaśmiecony, co znacznie zniechęca do poruszania się po witrynie. W przypadku serwisu ogłoszeniowego Pokato mamy do czynienia z minimalizmem, zachowawczymi formami i wyważoną kolorystyką. Co również ma niebagatelne znaczenie – internauci znajdą tutaj intuicyjnie działającą wyszukiwarkę, pozwalającą na określenie różnorodnych parametrów wyszukiwania.

Portale pozwalające na darmowe wstawianie ogłoszeń cieszą się niesłabnącą popularnością i nie zanosi się na to, aby ten trend miał się zmienić. Pod względem ekonomicznym, ale przede wszystkim pod kątem zasięgu, takie rozwiązanie jest korzystniejsze od ulotek, oraz papierowych ogłoszeń, rozprowadzanych na terenie miasta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.