Ekspozytory budowlane ważnym aspektem marketingu

Kafelki

Budowa domu to dla inwestorów indywidualnych jeden z największych wydatków, jakie ponoszą w ciągu całego swojego życia. Nic więc dziwnego, że przed zakupem chcą jak najdokładniej obejrzeć kupowany materiał, porównać jego kolorystykę oraz jakość. Wsparciem w działaniach marketingowych dla firm działających w branży budowlanej są różnego typu ekspozytory budowlane.

Ekspozytory marketingowe – najważniejsze zalety ich wykorzystania z marketingowego punktu widzenia

Do najważniejszych korzyści płynących z zastosowania ekspozytorów budowlanych nie tylko w trakcie targów branżowych, ale również podczas tworzenia witryny sklepowej należą:

  • lepsza prezentacja produktu – często materiały budowlane nie są same w sobie spektakularne pod względem wizualnym; estetyki nabierają dopiero w zestawieniu z elementami otoczenia – przykładem może być kostka brukowa, która wzięta do ręki wygląda jak zwykły szary kawałek betonu, jednak zestawiona z zielenią trawy, kwiatami czy elementami drewna prezentuje się atrakcyjnie; ekspozytory dla firm budowlanych ułatwiają pokazanie produktu pod lepszym kątem i w pożądanej płaszczyźnie;
  • wsparcie podczas targów branżowych i eventów – firmy organizujące swoje stoiska handlowe na targach potrzebują elementów, dzięki którym promowanie produktów będzie łatwiejsze; za pomocą ekspozytora zdecydowanie łatwiej pokazać potencjalnym klientom próbkę materiału, a także zasymulować efekt końcowy, na przykład fragment kostki brukowej ułożonej w konkretny wzór
  • poprawa atrakcyjności stoiska – dzięki ekspozytorom stoisko prezentuje się zdecydowanie bardziej interesująco i dynamicznie;
  • lepsza widoczność marki – marketing w budownictwie może opierać się również na wykorzystaniu elementów wystawowych, takich jak choćby ekspozytory budowlane mają miejsce na elementy identyfikacji wizualnej producenta produktu, dlatego wspierają utrwalanie w świadomości klienta kolorów firmowych, logotypu i nazwy firmy; są świetnym nośnikiem reklamy, widocznym również z większej odległości;
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z produktem – człowiek odbiera produkt nie tylko zmysłem wzroku, ale również dotyku; ekspozytory marketingowe ułatwiają dotknięcie i samodzielne zbadanie faktury produktu, co ma duże znaczenie w podjęciu końcowej decyzji dotyczącej zakupu; ekspozytor daje większe możliwości w zakresie prowadzenia naturalnych rozmów z klientami, poznawania ich i pogłębiania z nimi relacji na przykład podczas przedstawiania im wariantów kolorystycznych danego produktu – gresu, dachówki, parkietu czy płytki ceramicznej; bezpośredni kontakt stwarza dobre warunki do wyjaśnienia właściwości i korzyści płynących z wyboru akurat tego, a nie innego, produktu, dając oczywistą przewagę nad konkurencją, która nie wykorzystuje tak atrakcyjnych i wyrazistych metod prezentacji asortymentu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.