Jak uprościć komunikację SMS-ową z klientami?

wysyłanie SMS do klienta aby uprościć z nim kontakt

Komunikacja SMS-owa z klientami, w której pomagają takie platformy, jak mrpofi jest już wykorzystywana przez wiele firm działających w różnych branżach. Sporo przedsiębiorstw jest też dopiero w procesie jej wdrażania, szczególnie tych małych i początkujących. Powód jest prosty: większość osób nie rozstaje się ze swoim telefonem.

W związku z czym jest bardzo prawdopodobne, że nie dość, że wysłana wiadomość zostanie odczytana, to jeszcze w relatywnie krótkim czasie (nawet w ciągu kilkudziesięciu sekund lub kilku minut). Tylko jak uprościć ten sposób komunikacji, kiedy ilość klientów zwiększa się i nagle trzeba wysyłać nawet kilkaset wiadomości dziennie?

Warto korzystać ze specjalnych platform do masowej wysyłki SMS

Firmy tworzące rozwiązania dla przedsiębiorstw doskonale zdają sobie sprawę z problemu, jaki pojawia się, gdy konieczna jest komunikacja na dużą skalę. Przykładowo, w małym gabinecie lekarskim sekretarka może mieć czas, aby ręcznie wysłać każdemu pacjentowi umówionemu na następny dzień przypomnienie o wizycie. W dużej klinice, zrzeszającej wielu lekarzy różnych specjalizacji, którą dziennie odwiedzają dziesiątki, jeśli nie setki osób – już niekoniecznie.

Rozwiązaniem tego problemu są wspomniane już specjalne platformy do masowej wysyłki SMS, zwłaszcza, gdy zintegruje się je z  narzędziami do automatyzacji. Dzięki nim można pożegnać się z ręcznym wysyłaniem SMS-ów z powiadomieniami do dziesiątek czy setek odbiorców. Doskonale nadają się do wysyłki jednorazowych komunikatów do wielu osób w tym samym czasie (np. powiadomienia o rozpoczęciu wyprzedaży).

Można także stworzyć zasadę, aby za każdym razem, kiedy spełniony zostanie warunek X, wysyłana była wiadomość Y. Czyli na przykład właśnie przypomnienie o wizycie, gdy według kalendarza Google (lub innego narzędzia do umawiania spotkań) ma ona mieć miejsce następnego dnia, czy też wysyłanie informacji o statusie zamówienia po złożeniu go w sklepie internetowym.

Automatyzacja wysyłki SMS oznacza, że raz przygotujemy odpowiedni wzór treści i regułę, a potem dziesiątki czy setki wiadomości dziennie mogą być wysyłane bez żadnego wkładu ze strony pracowników. Jest to więc potencjalnie ogromna oszczędność czasu i energii.

O czym pamiętać, planując wiadomości do klientów?

Wiadomości tekstowe do klientów powinny spełniać następujące wymagania: być krótkie, treściwe i zrozumiałe (a także oczywiście poprawne pod względem ortografii i gramatyki, aczkolwiek to tyczy się komunikacji z klientem we wszystkich kanałach, nie tylko poprzez SMS).

Wbrew pozorom czasami niełatwo jest zamknąć jakiś przekaz w zaledwie kilku zdaniach tak, aby został właściwie zrozumiany i nie było żadnych wątpliwości, o co chodzi. Jest to coś, nad czym po prostu trzeba pracować, aż nabierze się w tym wprawy.

W razie potrzeby zawsze można urozmaicić SMS-a linkiem do strony internetowej, na której klient będzie mógł znaleźć więcej informacji. Tym bardziej nie ma więc potrzeby, aby niepotrzebnie przedłużać wiadomość jakimiś detalami, które niekoniecznie będą dla danej osoby istotne.

Artykuł powstał we współpracy z: https://mprofi.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.