Na czym polega link building?

MacBook Air

Czym jest link building? Jak pozyskiwać linki? Które źródła są do tego celu najbardziej odpowiednie?

Link building – co to takiego?

Aby zdefiniować link building, warto zacząć od podstaw i odpowiedzieć na pytanie, co to jest link. Oczywiście dziś jest to już wiedza powszechna, ale powiedzmy to sobie dla formalności – link, zwany też hiperłączem albo po prostu odnośnikiem, to element w obrębie strony, który przenosi użytkownika do innego dokumentu bądź strony.

Działania mające na celu zwiększenie liczby linków przychodzących do strony to właśnie link building szeroko opisany na bizzit.eu.

Pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do strony jest jednym z filarów skutecznego pozycjonowania, a więc wpływa na poprawienie pozycji danej strony wśród wyników znajdywanych przez wyszukiwarkę. Im więcej dobrych linków odwołuje do danego dokumentu, tym większa szansa, aby strona znajdowała się na lepszych pozycjach w Google.

Jakie są typy linków?

Linki dzielimy za wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne przenoszą użytkownika na inną podstronę tego samego serwisu. Natomiast linki zewnętrzne to te, które prowadzą na inne strony i serwisy.

Z punktu widzenia SEO bardziej istotny jest podział na linki nofollow i dofollow. O co w tym chodzi? Linki nofollow nie są uwzględniane w ocenianiu strony linkowanej. Mogą mieć jednak korzystny wpływ na poprawę pozycji strony w wynikach organicznych wyszukiwania.

Odnośniki dofollow natomiast stanowią podstawę w linkowaniu na potrzeby SEO. Jeśli służą użytkownikowi do przeniesienia się na inną stronę lub podstronę, zostają uznane przez algorytmy wyszukiwarek za wskaźniki korzystnie świadczące o wartości adresu docelowego.

Jakich źródeł linków szukać?

W link buildingu kluczem do sukcesu jest zbudowanie bazy adresów, z których można pozyskać wartościowe linki. Ale właśnie, jakie linki to te wartościowe? Nie ma tu jednoznacznych wytycznych, ale warto przede wszystkim sprawdzić, czy na danej stronie panuje duży ruch, czy cieszy się ona dobrą opinią. Im lepsze współczynniki ma domena, tym większa jest wartość pozyskanego z niej linku, ale oczywiście również trudniej go zdobyć.

Źródła do zdobywania linków powinny też odznaczać się trafnością. Co przez to rozumiemy? Otóż powinny to być strony tematycznie związane z tą samą lub przynajmniej zbliżoną tematyką, co strona, dla której chcemy pozyskać link.

Skąd zdobywać linki?

Źródła linków mogą być różne. Do tych popularniejszych należą katalogi. Szczególnie dobrze sprawdzają się przy pozycjonowaniu przedsiębiorstw, bo obok linku można tam umieścić również dane teleadresowe firmy. Możemy też założyć bloga zewnętrznego i w publikowanych postach (oczywiście wypełnionych wartościową treścią) umieszczać linki kierujące bezpośrednio do naszej strony.

Innym źródłem linków są wartościowe artykuły wiedzowe, w których można zamieszczać linki. Powszechnym źródłem są fora internetowe. Forumowicze zadają w różnych wątkach pytania, które mogą być powiązane z naszą branżą. Możemy więc pomóc im merytoryczną odpowiedzią, a jednocześnie podsunąć link. Źródłami linków mogą być też portale społecznościowe oraz artykuły sponsorowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.