Strona internetowa — rozwój w niskiej cenie

Mężczyzna projektuje stronę internetową

Jakiś czas temu przyjęło się powiedzenie „To, czego nie w Internecie nie istnieje” i w pełni z tymi słowami można się zgodzić. Dziś Internet jest tak powszechny, że znajdziemy tam wszystko. Służy już nie tylko do rozrywki, czy jako źródło informacji. Coraz częściej mówi się o nim w ujęciu biznesowym. Jest to zrozumiałe, bo poprzez sieć zawiera się mnóstwo transakcji biznesowych. Taki stan rzeczy sprawił, że wiele firm na rynku, również polskim, szuka sobie miejsca w tej wirtualnej społeczności, mając świadomość tego, że jest to dla nich szansa na rozwój i pozyskanie nowych klientów.

Owym tokiem rozumowania powinni kierować się wszyscy przedsiębiorcy bez względu na branżę, czy wielkość firmy, ale co jest widoczne zwłaszcza w Polsce, lokalni właściciele mniejszych firm często nie przykładają do tego większej wagi Czy jest to błąd, czy może na lokalnym rynku nie ma konieczności sięgania po strony internetowe?

Lokalni przedsiębiorcy uważają, że strona internetowa nie jest im potrzebna, gdyż swoje produkty lub usługi świadczą na niewielkim rynku stacjonarnym. Oczywiście jest to prawda, aczkolwiek tylko po części. Zwróćmy uwagę na to, jak szybko zmienia się nasze życie i czemu poświęcamy więcej czasu. Coraz częściej po wykonaniu swoich obowiązków w szkole lub pracy sięgamy po komputer i logujemy się do sieci, co ma swoje odzwierciedlenie w użytkownikach Internetu, których z każdym rokiem przybywa.

Trudno zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego przedsiębiorcy niechętnie otwierają się na nowe możliwości i nie stawiają na strony internetowe. Po części może to być wytłumaczone niewiedzą, jednak nie technologiczną, co w przypadku starszych przedsiębiorców moglibyśmy zrozumieć, ale brakiem realnej wiedzy rynkowej.

Trzeba jednak zaznaczyć, że duża konkurencja na rynku sprawia, że sytuacja ulega poprawie, a przedsiębiorcy powoli się do tego rozwiązania przekonują i również oni w założeniu stron internetowych widzą szansę na rozwój swojej działalności. Niekiedy jest to dla nich natomiast szansa na przetrwanie. Warto bowiem zaznaczyć, że reklama w prasie, telewizji czy radiu jest droga. Można byłoby to zrozumieć, gdyby były to reklamy skuteczne, ale w momencie, kiedy owe media szybko tracą użytkowników na rzecz Internetu, cena takiej reklamy nie jest adekwatna do jej wartości merytorycznej i w większym stopniu nie przekłada się na wzrost zainteresowania usługami danej firmy. Poprzez stronę swoją firmą i jej usługi możemy zaprezentować w sieci, nie wydając przy tym wielu pieniędzy.

Warto jest więc stawiać na strony, niezależnie od tego, czy prowadzimy działalność w szerszym zakresie, czy tylko firmą lokalną, niezainteresowaną rozszerzeniem działalności. Każde przedsiębiorstwo bez względu na wielkość wyniesie z tej inwestycji spore korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.