Jeśli założyliśmy własnego fanpage i aktywnie publikujemy treści, prędzej czy później Facebook zaproponuje nam promowanie własnych postów za niewielką opłatą, aby zwiększyć zasięgi.
Niskie koszty powodują, że wiele małych lub średnich firm oraz blogerów decyduje się na taką promocję. Częstą sytuacją jest to, że fanpage rośnie w siłę, a zasięgi nie zmieniają się. Jak zatem promować post na Facebooku skutecznie i szybko?
Aby rozpocząć promowanie postów, nie należy robić tego z poziomu fanpage. Warto skoncentrować się na odpowiedniej optymalizacji, pomimo że jest to bardziej skomplikowane niż kliknięcie promuj post. Promocja przez menadżera reklam posiada więcej zaawansowanych opcji, takich jak wybieranie miejsc, w których reklama ma się wyświetlać, konkretny dzień oraz pora.
Aby skutecznie wypromować post, powinniśmy skupić się na funkcji, którą chcemy osiągnąć poprzez tą promocję: czy zależy nam na aktywności w postaci polubień i komentarzy, czyn jednak wolimy wzmocnić ruch na stronie internetowej? Cele reklamowe są równie ważne, co dobranie grupy reklamowej i dopasowanie promocji do naszych potrzeb i oczekiwań.
Wartościowe linki
Na co zwrócić uwagę przy promocji na Facebooku? Wykorzystujmy pożyteczne linki do swojej strony internetowej, które zachęcają do kliknięcia i wywołują reakcję użytkowników. To samo tyczy się treści: promujmy wyłącznie te, które rzeczywiście wzbudziły zainteresowanie. Bądźmy krytyczni i wybierajmy naprawdę wartościowe teksty.
Określanie grupy docelowej fanów
Przy każdym z promowanych postów mamy do wyboru grupę docelową. Dotyczy ona fanów, którym chcemy udostępnić post, ich znajomych lub pozostałych, których określamy przez lokalizację, płeć i wiek oraz ich zainteresowania.
Ulepszenie promocji
Nawet niewielki budżet przekazany na reklamę ukazuje nam ciekawe wyniki. Już 10 zł daje nam zasięg do 1000 wyświetleń. Dzięki dokładnym statystykom które pojawiły się przez naszą reklamę, możemy tworzyć kolejne, bardziej szczegółowe, na które wystąpi większa reakcja. Statystyki precyzyjnie określają, kogo nasze treści interesują.
O czym jeszcze należy pamiętać, promując post na FB?
Bardziej korzystne jest promowanie postów w aktywnościach użytkowników, niż w prawej kolumnie witryny, ponieważ wygląda to o wiele bardziej naturalnie. W dodatku taka forma reklam wzbudza spore aktywności i reakcje.
Nie wiem czy dobrym pomysłem jest nastawienie się od początku na komercję.