Chatboty sprzedażowe
Chatboty mogą wspierać sprzedaż wielu rodzajów towarów czy usług, które oferuje Twoja firma. Na przykład popularne biuro podróży Travel Planet posiada chatbota w platformie Facebook Messenger.
Chatbot znacznie upraszcza podróżowanie
W prosty sposób informuje użytkowników o najtańszych miejscach docelowych, na podstawie krótkiego wywiadu dostarczonego przez klienta. Użytkownik musi wprowadzić miejsce, do którego chce się udać oraz daty, w jakich planuje wycieczkę, a chatbot sam podpowie najlepsze oferty. Eliminuje to ręczny research, które marnuje czas i nerwy podróżnych.
Chatboty są często używane przez sklepy internetowe, ponieważ pomagają klientom w zakupie, znajdują i zapewniają optymalne rozwiązanie w oparciu o preferencje użytkowników, dzięki czemu użytkownik otrzymuje produkt dopasowany do jego potrzeb bez większego wysiłku.
Chatbot sprzedażowy jest doskonałym narzędziem nie tylko dla użytkowników, ale również dla właścicieli firm. W sprzedaży odgrywa kluczową rolę. Jest w stanie udzielić odpowiedzi na nurtujące klienta pytanie w zasadzie natychmiastowo. Badania mówią, że 47% konsumentów jest otwartych na kupowanie przedmiotów bezpośrednio za pośrednictwem chatbota.
„Jak pokazują badania InsideSales.com i Harvard Business Review, nawet jeśli każesz klientowi czekać zaledwie pięć minut, aby odpowiedzieć na jego pierwszą wiadomość, istnieje 10-krotny spadek szans na skontaktowanie się z tym leadem. Po 10 minutach zwłoki szansa zmniejsza się o 400% ”.
Sklep internetowy
Chatbot sklepu internetowego natychmiast sugeruje, aby kontynuować wybór towarów – najpierw musisz określić rodzaj towaru, a następnie podać konkretne parametry, które nas interesują. Chatbot za nas wybiera najbardziej odpowiednie opcje.
Po wybraniu produktu niektóre boty oferują płatność bezpośrednio na czacie, a jeśli klient nie jest gotowy do natychmiastowego złożenia zamówienia, może wrócić do dialogu w dowolnym, dogodnym momencie. To znacznie wygodniejsze niż samodzielne przeszukiwanie wielu kategorii i produktów, w celu znalezienia idealnego dopasowania, podczas gdy chatbot może zapewnić najlepsze rozwiązanie w kilka sekund.