Chat do zadań specjalnych – różne rodzaje chatbotów, dla różnych rodzajów przedsiębiorstw

Kupno produktu za pomocą smartphone
Chatbot chatbotowi nie równy. Niektóre wspierają biuro obsługi klienta, a inne skutecznie komunikują się w imieniu Twojej firmy. Sprawdź, w czym jeszcze może pomóc dobrze zaprojektowany chatbot.

Chatboty sprzedażowe

Chatboty mogą wspierać sprzedaż wielu rodzajów towarów czy usług, które oferuje Twoja firma. Na przykład popularne biuro podróży Travel Planet posiada chatbota w platformie Facebook Messenger.

Chatbot znacznie upraszcza podróżowanie

W prosty sposób informuje użytkowników o najtańszych miejscach docelowych, na podstawie krótkiego wywiadu dostarczonego przez klienta. Użytkownik musi wprowadzić miejsce, do którego chce się udać oraz daty, w jakich planuje wycieczkę, a chatbot sam podpowie najlepsze oferty. Eliminuje to ręczny research, które marnuje czas i nerwy podróżnych.

Chatboty są często używane przez sklepy internetowe, ponieważ pomagają klientom w zakupie, znajdują i zapewniają optymalne rozwiązanie w oparciu o preferencje użytkowników, dzięki czemu użytkownik otrzymuje produkt dopasowany do jego potrzeb bez większego wysiłku.

Chatbot sprzedażowy jest doskonałym narzędziem nie tylko dla użytkowników, ale również dla właścicieli firm. W sprzedaży odgrywa kluczową rolę. Jest w stanie udzielić odpowiedzi na nurtujące klienta pytanie w zasadzie natychmiastowo. Badania mówią, że 47% konsumentów jest otwartych na kupowanie przedmiotów bezpośrednio za pośrednictwem chatbota.

„Jak pokazują badania InsideSales.com i Harvard Business Review, nawet jeśli każesz klientowi czekać zaledwie pięć minut, aby odpowiedzieć na jego pierwszą wiadomość, istnieje 10-krotny spadek szans na skontaktowanie się z tym leadem. Po 10 minutach zwłoki szansa zmniejsza się o 400% ”.

Sklep internetowy

Chatbot sklepu internetowego natychmiast sugeruje, aby kontynuować wybór towarów – najpierw musisz określić rodzaj towaru, a następnie podać konkretne parametry, które nas interesują. Chatbot za nas wybiera najbardziej odpowiednie opcje.

Po wybraniu produktu niektóre boty oferują płatność bezpośrednio na czacie, a jeśli klient nie jest gotowy do natychmiastowego złożenia zamówienia, może wrócić do dialogu w dowolnym, dogodnym momencie. To znacznie wygodniejsze niż samodzielne przeszukiwanie wielu kategorii i produktów, w celu znalezienia idealnego dopasowania, podczas gdy chatbot może zapewnić najlepsze rozwiązanie w kilka sekund.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.