Artykuł partnera.
W 2021 roku odnotowano wzrost liczby kupujących online – aż 77% internautów choć raz zamówiło produkt przez internet. Wpływ na to miała z jednej strony pandemia COVID-19 i wynikające z niej obostrzenia, a z drugiej coraz lepsze opinie Polaków na temat e-zakupów. Co e-konsumenci sądzą o zamawianiu produktów w internecie i co ich do tego motywuje?
Zakupy online według Polaków
Zakupy online cieszą się dobrymi opiniami wśród Polaków – zarówno tych, którzy zamawiają produkty i usługi w internecie, jak też niekupujących. Aż 87% badanych uważa, że są one wygodne, a tylko 5% określa je mianem „uciążliwych”. Wielu e-konsumentów uznaje zakupy w sieci za łatwe (83%), a także dające większe możliwości wyboru niż sklepy tradycyjne (80%).
Oprócz tego Polacy w zdecydowanej większości uważają, że kupowanie przez internet zajmuje mniej czasu i jest tańsze niż w stacjonarnych punktach.
Co z kwestią bezpieczeństwa? W tym wypadku również możemy mówić o pozytywnym wizerunku zakupów w internecie. 60% Polaków uważa, że zamawianie produktów w sieci nie wiąże się z jakimkolwiek ryzykiem, a tylko 17% ma w tej kwestii obawy związane z e-zakupami.
Co sprawia, że Polacy tak chętnie kupują w internecie?
Dobre opinie Polaków na temat zakupów w sieci nie są dziełem przypadku – istnieje wiele czynników, które motywują ich do wyboru tej formy zaopatrywana się w produkty i usługi. Tym najważniejszym, bo wskazywanym przez 76% osób, jest dostępność sklepów internetowych przez całą dobę. 73% e-konsumentów docenia także wygodę zakupów online i fakt, że nie musi jechać do sklepu stacjonarnego.
Polacy chętnie kupują przez internet również dlatego, że mają nieograniczony czas wyboru, mogą zamawiać produkty i usługi w atrakcyjniejszych cenach, a także wtedy, gdy sklepy stacjonarne są już zamknięte4. Nie bez znaczenia są także takie kwestie, jak łatwość porównywania ofert, większy asortyment niż w tradycyjnych sklepach, czy dostęp do różnych form płatności.
Sposoby płatności za e-zakupy
Dostęp do różnych form płatności to jeden z czynników najczęściej motywujących Polaków do robienia zakupów online – wskazuje na niego nieco ponad połowa badanych. Co ciekawe, e-konsumenci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych przelewów, stawiając przede wszystkim na możliwość szybszego i mobilnego płacenia za zamówione produkty.
Nic więc dziwnego, że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które usprawniają i zwiększają komfort płatności online. Jednym z nich jest Visa Mobile – rozwiązanie, które podczas płatności nie wymaga podawania danych karty, wprowadzania haseł czy przeklikiwania się przez wyskakujące okna w sklepie internetowym.
Jak to możliwe? Visa Mobile jest usługą dostępną w mobilnej aplikacji bankowej oraz w formie bezpłatnej i samodzielnej aplikacji na telefon w dedykowanym konkretnemu systemowi sklepie z aplikacjami) . Lista banków, których klienci już teraz mogą z niej skorzystać, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (warto pamiętać, że niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności) .
Dane karty oraz informacje niezbędne do płatności za zakupy wprowadza się tylko raz – na etapie konfigurowania aplikacji. Dzięki temu do sfinalizowania transakcji w sklepie online wystarczy tylko podać numer telefonu i zatwierdzić płatność w aplikacji na smartfonie. Jest to szybkie, łatwe, a do tego każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa.
Artykuł powstał we współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 71
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 12.05.2022