Dlaczego warto korzystać z Google Trends?

Search

Google Trends to narzędzie dające bardzo szerokie możliwości działania marketingowego. Umożliwia rozpoznanie oczekiwań potencjalnych klientów i ich wymagań. Platforma Google Trends pozwala na sprawdzenie, które informacje zyskują popularność w sieci. Działa w czasie rzeczywistym i jest zawsze aktualna.

Sposób działania Google Trends

Serwis umożliwia darmowe przeglądanie i filtrowanie najpopularniejszych fraz w ujęciu czasowym i geograficznym. W łatwy sposób pozwala na ocenę stosowanych słów kluczowych i porównanie ich z konkurencją. Ponieważ działa w czasie rzeczywistym, istnieje możliwość obserwowania, jak rozwijają i kształtują się preferencje klientów. To zawsze aktualna baza danych, obejmująca słowa wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach. Platforma posiada wiele funkcji i możliwości filtrowania. Można korzystać z podziału na kategorie tematyczne lub obecność fraz w filmach, grafikach, wiadomościach. Oprócz tytułu istnieje opcja podglądu wykresu pokazującego zainteresowanie danym tematem. Google Trends umożliwia analizę trendu danej frazy na przestrzeni dni, miesięcy, a nawet lat, aż do 2004 roku. Obok wpisów w rankingu wiadomości można znaleźć ponadto informacje o podobnych tematach, zainteresowaniu lokalnym i podobnych zapytaniach.

Zastosowanie Google Trends

Trendy Google są niezwykle przydatne w SEO. Jest to źródło referencyjne, ułatwiające działania marketingowe. Dzięki nim z łatwością można śledzić wzrost pozycji konkurencji, analizować, dlaczego tak się dzieje i wprowadzić te strategie do własnych działań. Jest to bardzo przydatne w prowadzeniu blogów i sklepów internetowych. Dane historyczne, zebrane w dłuższym okresie pozwalają na ustalenie wzorca na słowa kluczowe. Można dzięki nim prognozować, które z nich będą najczęściej wyszukiwane. Trendy Google to odpowiednik badania opinii publicznej, jednak na znacznie szerszą skalę i z większą precyzyjnością. Pomaga opracować nowe strategie sprzedażowe. Obserwacja komunikacji w ramach brandu i jej analiza wskazuje optymalny moment na zmianę słów kluczowych. Biorąc pod uwagę rosnące wydatki na marketing internetowy i pozycję w wyszukiwarkach, to narzędzie jest bezpłatne i niezmiernie przydatne w ustalaniu kierunku biznesu. Pozwala na wyprzedzenie konkurencji i uzyskanie nad nią dużej przewagi.

Jak korzystać z Google Trends?

Prowadząc działalność w sieci, trendy Google dają możliwość przeanalizowania swojej pozycji w wyszukiwarkach. Dzięki temu można zastosować działania, które ją poprawią. Może to być zmiana słów kluczowych, treści na stronie, czy selekcja asortymentu. Czasami wystarczy sezonowa zmiana oferty, uzależniona od pory roku. Analiza trendów nie jest łatwa dla laika, dlatego lepiej oddać ją w ręce specjalistów. W internetum.com, eksperci od marketingu cyfrowego, doświadczeni w budowaniu wizerunku marki w Internecie, skutecznie wykorzystują trendy Google. Daje to wymierną wartość z inwestycji i wysokie miejsce w wyszukiwarkach. Nawet jeżeli zestawienia przemawiają na niekorzyść firmy, pozwolą na zdobycie przydatnych informacji i zastosowanie strategii poprawiających jej wizerunek i pozycję. Pozwolą też zrozumieć, czego oczekują klienci i w jakim kierunku będzie rozwijała się branża.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.