Druk ulotek, czyli jak poinformować odbiorców o wydarzeniu kulturalnym

testery kolorów

Ulotka może stać się odpowiednim narzędziem służącym do komunikacji między organizatorami imprez kulturalnych a potencjalną publicznością. Ulotki służą poinformowaniu o wydarzeniu, ale również skłonieniu publiczności do wzięcia w nim udziału. Jak przygotować ulotkę, w której funkcje informacyjna i perswazyjna będą się harmonijnie uzupełniały?

Tekst czy obraz?

Ulotki to drukowane materiały łączące w sobie tekst oraz obraz. To, czy ulotka zawiera więcej tekstu, czy obrazu zależy od strategii marketingowej oraz tego, czy dominującą funkcją ulotki jest funkcja informacyjna, czy perswazyjna. Ulotki, które przede wszystkim mają zainteresować odbiorcę, zaciekawić go mogą zawierać w sobie mniej tekstu niż te, które służą do przekazania konkretnych informacji. To, jak wiele informacji w formie tekstowej ma zawierać ulotka jest warunkowane rozmaitymi czynnikami. Jeśli na ulotce podajemy adres strony internetowej, to nie musimy powielać informacji, które są na stronie. Wystarczy, że zachęcimy odbiorców do tego, żeby odwiedzili stronę.  Jeśli dana marka jest rozpoznawalna i ma solidną pozycję na rynku, to wystarczy logo, a po resztę informacji odbiorcy sięgną samodzielnie. Jeśli jednak organizatorzy i samo wydarzenie nie są rozpoznawalne, to podanie dodatkowych informacji może być konieczne. Wszystko zależy od tego, na ile obraz, fotografia czy ilustracja zaangażują i zaciekawią odbiorcę.

Funkcja perswazyjna tytułu

W warstwie tekstowej ulotki istotną rolę odgrywa tytuł. Ma on na celu przyciągnięcie uwagi czytelnika i zachęcenia go do zapoznania się z tekstem zamieszonym na ulotce. Tytuł może zarówno pełnić funkcję wyłącznie perswazyjną, jak i perswazyjno-informacyjną. Można zastosować tytuł, który będzie zawierał informacje na temat typu wydarzenia, jego charakteru, ale też można stworzyć tytuł, który odbiorcy nie dostarczy żadnych informacji, a jedynie go zaciekawi.  W drugim przypadku warto zastosować formy wypowiedzi, które bardzo angażują czytelnika, takie jak: pytanie albo rozkaz. Dzięki rozwojowi technik drukarskich, możliwy jest druk ulotek o spersonalizowanych tytułach.

Druk ulotek, a możliwość personalizacji treści

Personalizacja tytułów jest ciekawym, nowoczesnym rozwiązaniem. Większość drukarni oferuje druk ulotek w technice druku cyfrowego, co umożliwia personalizację treści w stosunkowo łatwy i tani sposób. Jeśli nasze wydarzenie nawiązuje do problemu płci kulturowej, to możemy wydrukować ulotki w formie gramatycznej skierowanej do kobiet oraz takiej skierowanej do mężczyzn. Ten detal może zwiększyć siłę perswazyjną naszych materiałów oraz wyróżnić je wśród innych. Możliwość personalizacji wydruków daje szansę na stworzenie materiałów, które jednocześnie będą ze sobą spójne i indywidualnie dopasowane do konkretnego potencjalnego odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.