Jak prowadzić firmowy Instagram?

prowadzenie instagrama zasady

 

W artykule skupimy się na tym, jak założyć konto firmowe na Instagramie i zdobyć obserwatorów, którzy mogą być naszymi potencjalnymi klientami.

Blogerzy, influencerzy oraz pozostałe marki na stałe wpisały Instagram do swojej internetowej strategii marketingowej. Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego firmowego konta na IG, koniecznie to zmień!

Konto firmowe tworzysz przy pomocy narzędzi biznesowych, które połączą je z fanpage na Facebooku. W ten sposób w łatwy sposób będziesz mógł publikować posty jednocześnie na wielu płaszczyznach.

Publikacja zdjęć na koncie firmowym jest analogiczna do tej prywatnej: tu działają te same zasady, jednak należy przestrzegać kilku reguł.

  • Staraj się tworzyć autorskie i wartościowe treści. Dobry content zapewni sukces.

  • Planuj posty z wyprzedzeniem, a każdy z nich musi być przemyślany i nieść za sobą konkretny cel.

  • Zadbaj o spójność przekazu oraz spójność wizerunkową firmy.

  • Osadzaj akcję ze zdjęcia w konkretnym miejscu.

  • Odpowiadaj i dyskutuj pod postami ze swoimi obserwatorami i fanami.

Dbaj o swoich obserwatorów

Nawet najpiękniejsze zdjęcia nie przyniosą nam sukcesu, jeśli nie będziemy w ciągłym kontakcie ze swoją społecznością. Aktywne uczestnictwo, komentowanie i przesyłanie serduszek powinno stać się naszą codziennością. To samo tyczy się postów: powinien pojawić się jeden dziennie. To wzbudzi zaufanie i zainteresowanie naszych potencjalnych klientów oraz zapewni długotrwałą relację.

Bądź na bieżąco

Jeśli jesteśmy sklepem oferującym różne towary, warto zainwestować w kanał reklamowy. Odwiedzający skłaniają się do zakupu już w 30% przypadków. Warto pokazywać w postach swój sklep, wydarzenia firmowe, procesy produkcji, wpisywać ciekawostki na temat powstania historii firmy.

Na swojej stronie internetowej umieść link lub odnośnik do konta na Instagramie, tak, aby zainteresować użytkowników. Może ktoś jest zadowolony z usługi lub towaru i nie chce się z Tobą rozstawać?

Zadbaj o swój hashtag

Wymyśl oryginalny, wiążący się z twoją firmą hashtag i używaj go pod każdym postem. Będzie łatwiej Cię znaleźć i zostaniesz szybko zapamiętany.

Nie bój się obserwować i komentować profili konkurencji! Jest większa szansa, że ktoś na Ciebie trafi, jeśli będziesz pokazywał się wszędzie. Możesz również podjąć współpracę i zgodzić się na gościnne wpisy. Wspieraj osoby z zakresu swojej działalności, a zdobędziesz wielu fanów i nieograniczone zasięgi!

1 comment

  1. Danio pisze:

    Fajnie jakbyście omówili jakiś konkrety przypadek prowadzenia takiego fanpage, może założycie swój?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.