Jak używać hashtagów?

jak używać hashtagów w social mediach

Pojawiły się stosunkowo niedawno na Instagramie, Twitterze i Facebooku. Wiele osób nadal nie wie, jak z nich korzystać.

Czym są hashtagi i skąd się wzięły?

Hashtagami nazywamy krótkie słowa lub frazy poprzedzone znakiem #. Został stworzony po to, aby użytkownicy szybciej odnaleźli się w rozbudowanych treściach, ponieważ odsyła do konkretnej wypowiedzi, artykułu lub zdjęcia. Przykładowo: Jeśli poszukujemy zdjęć na temat truskawek, wpisujemy w Tagach #truskawki. Wtedy pokażą nam się wszystkie materiały o truskawkach, zdjęcia, treści, linki.

Hashtagi zapoczątkował portal Twitter.com oraz Google. Cel był jasny: chciano uporządkować rozmowy w prosty sposób. Społeczność Twittera z entuzjazmem rozpoczęła przygodę z hashtagami w dyskusjach i dziś nie wyobrażamy sobie bez nich żadnego profesjonalnego wpisu lub aktywności.

Rodzaje hashtagów

Spomiędzy wszystkich, które powstały do tej pory w mediach społecznościowych hashtagi możemy podzielić na kilka ważnych grup. Zauważymy, że powstały hashtagi firmowe i specjalistyczne używane przez profesjonalnych marketingowców, hashtagi miejsc i wydarzeń oraz hashtagi pierwotne, które kierują rozmówców i obserwatorów na konkretne tematy, treści i zdjęcia.

Jak używać hashtagów poprawnie, aby przyniosły oczekiwane efekty? Odpowiedź jest prosta. Zacznijmy najpierw od ich tworzenia. Po wpisaniu znaku # należy dodać frazę, która ma być naszym hashtagiem. Fraza nie może być oddzielona. Choć wiele osób tego nie przestrzega, dłuższe wyrażenia powinny oddzielać od siebie wielkimi literami, np. #WakacjePodGruszą. Tworząc je, powinniśmy przestrzegać polskich znaków i zasad ortografii.

Zalety używania hashtagów

Hashtagów używamy w momencie, gdy chcemy nawiązać rozmowę lub zobaczyć aktywności w zakresie tematu, który nas interesuje. Możemy śledzić hashtagi na bieżąco.

Tworząc wpis z hashtagiem, pamiętajmy, aby nie przesadzić z ich ilością. Najlepiej skupić się na konkretnym temacie związanym z naszą wypowiedzią.

Powinniśmy bezwzględnie tworzyć odstępy międzu hashtagami dla ich poprawnego działania na wielu poziomach mediów. Nie wspominając o tym, że takie hashtagi są o wiele bardziej czytelne.

1 comment

  1. Michał pisze:

    Znacie może jakieś dobrze miejsce gdzie można sprawdzić popularność tagów na Fejsie?

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.