Kto naprawdę potrzebuje suplementów BCAA?

Kobieta uprawiająca sport zarzywa suplementy diety

Artykuł sponsorowany.

Suplementy i odżywki dla sportowców owiane są złą sławą. Jednak niezależnie od tego, czy uprawiasz sport wyczynowo, czy tylko w celu wyrzeźbienia wymarzonej sylwetki, bezpieczne środki zwiększające wydajność organizmu mogą przyspieszyć oraz utrwalić efekty. Odpowiednio włączone do diety poprawią zwiększą korzyści z treningów. W naszym krótkim poradniku skupiamy się na substancjach znanych jako BCAA. Sprawdź, czym są oraz jak stosować je z rozwagą.

Czym są BCAA?

Branched Chain Amino Acids, czyli właśnie BCAA (Olimp) są niczym innym jak grupą aminokwasów. Składają się na nie leucyna, walina oraz izoleucyna, substancje egzogenne o rozgałęzionych łańcuchach bocznych. Organizm nie może samodzielnie ich wytworzyć, dlatego w razie zwiększenia zapotrzebowania konieczna jest suplementacja. Leucyna wspomaga budowanie włókien mięśniowych, izoleucyna to dodatkowe źródło energii, a walina przyspiesza regenerację mięśni. Dlatego zestaw tych aminokwasów zaleca się stosować osobom w stanie wzmożonego wysiłku fizycznego i w procesie zwiększania masy mięśniowej.

Wpływ BCAA na organizm

Jak opisaliśmy powyżej, każdy z trzech należących do BCAA (Olimp) aminokwasów odgrywa istotną rolę w trakcie treningu oraz po jego zakończeniu. Co ważne, rozkładają się w mięśniach i jako jedyne ze wszystkich białek odżywiają je bezpośrednio. Oznacza to, że ich działanie jest dużo szybsze niż w przypadku pozostałych substancji. Nie obciążają też narządów układu pokarmowego, takich jak np. wątroba. Wpływ BCAA odczują przede wszystkim osoby uprawiające sporty wytrzymałościowe i siłowe, ponieważ przyspieszają one regenerację organizmu i ograniczają zmęczenie mięśni.

BCAA (Olimp) – jak jest stosować?

Najistotniejszą zasadą w trakcie przyjmowania odżywek dla sportowców jest ich odpowiednie dawkowanie. W przypadku BCAA z Olimpu na skuteczność wpływa też czas ich przyjęcia, bo w zależności od niego działanie będzie się różnić. Odpowiednia dawka powinna być dostosowana do masy ciała oraz intensywności wysiłku fizycznego podczas ćwiczeń. Maksymalnie wynosi ona 1 g BCAA na każde 10 kg masy. Trenerzy najczęściej zalecają jednak przyjmowanie po 10 g na dobę – po 5 g przed i po treningu. Suplementacja aminokwasów przed ćwiczeniami odżywia mięśnie i zapewnia im dodatkowe źródło energii, kiedy wyczerpie się zasób węglowodanowy. Przyjęte po – wspierają regenerację i zmniejszają ból.

Czy BCAA są bezpieczne?

Gwarancją bezpieczeństwa podczas przyjmowania BCAA jest stosowanie zalecanej dawki. Początkowo w trakcie suplementacji, nawet w odpowiedniej ilości, pojawić się mogą dolegliwości ze strony układu pokarmowego – biegunki, wzdęcia czy wymioty. Nie powinny one jednak wzbudzać niepokoju, ponieważ są efektem przyzwyczajania się organizmu do nowej substancji. Objawy ustąpią, kiedy ten proces dobiegnie końca.

Gdzie szukać BCAA?

Na koniec pozostaje pytanie, gdzie szukać skutecznych suplementów z BCAA? Olimp Sport i inne sklepy przeznaczone dla osób zajmujących się sportem dbają o to, by w ich ofercie znajdowały się dobrze skomponowane produkty. Aby mieć pewność, że środek będzie skuteczny, możesz też skonsultować się ze swoim trenerem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.