Obsługa social media – jak rozwijać social media firmy z głową?

Mężczyzna w firmie zajmuje się obsługą social medi

Social media są dzisiaj światem bardzo złożonym i dynamicznie rozwijającym się. Ci którzy potrafią je zrozumieć mają szansę na skuteczne pozyskiwanie klientów i rozwój swojego biznesu dzięki tym platformom. Jest to jednak wiedza bardzo specjalistyczne i złożona. Wynika z doświadczenia i realizacji kampanii na różnych platformach social mediowych. Jak więc rozwijać social media – przede wszystkim z głową i z doświadczonym partnerem.

Od czego zacząć obecność w social mediach

Pierwszym krokiem prowadzącym do naszej obecności w social mediach powinno być opracowanie właściwe strategii. Po pierwsze wyznaczmy cele biznesowe jakie chcemy osiągnąć w social mediach: znajomość marki, zapytania o ofertę, generowanie leadów, etc. Następnie jasno i precyzyjnie określmy kto jest naszą grupą celową, najlepiej budując w tym celu tzw. personę. Kolejnym etapem powinno być tzw. zaplanowanie mediów. Wybieramy te platformy social media, które mają wysokie dopasowanie do grupy docelowej oraz określamy w jaki sposób chcemy być tam obecni. Dopiero teraz, wyposażeni w taki plan działań możemy przystąpić do publikowania treści i mierzenia jej efektów.

Jak wybrać agencję do obsługi firmowych social mediów

Jeśli tylko nasza sytuacja finansowa nam pozwala zawsze warto by obsługa social media w firmie była przekazana doświadczonej w tym obszarze agencji marketingowej. Wybierając takiego partnera zawsze weźmy pod uwagę kilka elementów. Po pierwsze doświadczenie agencji: jak długo działa na rynku, jakich ma klientów i czy ma doświadczenie w naszej branży. Po drugie czy rozumie nasz biznes i uważa cele jakie chcemy osiągnąć przy zakładanym budżecie za realistyczne. W końcu proponowany model rozliczenia powinien być też jasny i przejrzysty. Najlepiej gdy będzie konkretnie określał zadania agencji w ujęciu miesięcznym.

Jak mierzyć efekty firmowej obecności w social mediach

Po określeniu strategii i wyborze partnera do jej realizacji warto byśmy wyznaczyli sobie cele jakie chcemy osiągnąć dzięki obecności w social media. Powinny być one zgodne z zasadą SMART, tak aby można było je precyzyjnie mierzyć i oceniać. Jeśli będziemy widzieli, że obrana strategia przynosi efekty i wymiernie przekłada się na biznes, to dobry moment by pomyśleć o rozszerzeniu współpracy z agencją i zwiększeniu nakładów na obecność w social media.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.