Jednym z najważniejszych elementów służących rozpoznawalności firmy jest logo. Każdy szczegół powinien zostać dobrze przemyślany. Często zdarza się, że wybrane kolory źle wyglądają na stronie internetowej.
Robimy pod branżę
Chcąc zaistnieć na rynku należy być przebojowym i wyróżniać się na tle konkurencji. Jednak nie warto przesadzać, gdyż możemy wprowadzać ludzi w błąd co do branży, w której działamy, albo usług jakie oferujemy. Przykładowo prowadząc sklep ogrodniczy, najlepszym wyborem dla identyfikacji będzie kolor zielony. Dlatego, że człowiek kojarzy go z roślinami i wybór dla każdego jest oczywisty.
To samo dotyczy znaku graficznego
Dopasować należy nie tylko kolorystykę, ale też takie dodatkowe elementy jak:
- czcionkę,
- grafikę,
- przekaz (słodkie to słodkie, wytrawne to wytrawne).
Każdy element musi być profesjonalny i dopracowany. Błąd na tym etapie zawsze można poprawić w przyszłości. Zmiana wizerunku fachowo nazywana jest rembrandingiem i jest to również wykorzystywane do reklamy firmy.
Budujemy wizerunek
Każde działanie odnośnie kształtowania wizerunku firmy ma określony cel. Użyty kolor ma wywołać skojarzenie z branżą. Grafika wykorzystywana w budowaniu wizerunku musi być kojarzona pozytywnie z daną branżą. Biuro należy dobrze oznaczyć, umieścić nad wejściem np. duże logo ze styrobudu, również otoczenie powinno być zadbane. Przy budowaniu wizerunku można wzorować się na konkurencji, ale nie należy kopiować, bo wiąże się to z nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Rozmawiamy z ludźmi
Budując wizerunek nie pomijajmy spotkań, eventów czy targów. Są to miejsca, w których na luzie można porozmawiać z innymi osobami z branży oraz potencjalnymi klientami. Przy okazji można się zatroszczyć o większe zaangażowanie rozmówców, wręczając im upominek. Mogą to być kubki z logo firmy czy worki reklamowe.
Pracownicy to nasza wizytówka
Ludzie tworzący firmę stanowią bardzo ważny element budowania wizerunku. Ich osiągnięcia, sukcesy oraz porażki rzutują na odbieranie przedsiębiorstwa przez postronnych. Większość właścicieli firm zdaje sobie sprawę, że zadowolony pracownik działa na korzyść firmy. Nie tylko w pracy, ale również na zewnątrz, w życiu prywatnym.
Na osiągnięcia firmy pracuje cały zespół. Informację o nowych produktach, pokonaniu kolejnych przeszkód należy na bieżąco informować w mediach, również internetowych. Zadbajmy o to aby jak najczęściej się o nas mówiło, w sensie pozytywnym. Również wyjście do ludzi i organizowanie szkoleń czy warsztatów jest też ciekawym sposobem promocji.