Sposoby na rozwój firmy w Internecie

rozwój firmy w intrenecie

Artykuł sponsorowany.

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje reklamy. W mniejszym, lub większym stopniu musimy sugerować potencjalnym klientom, że istniejemy i że warto skorzystać z naszych usług. Oczywiście w dzisiejszych czasach jednym z priorytetowych źródeł pozyskania kontrahentów jest sieć online. Warto znać sposoby na rozwój firmy w Internecie, ponieważ jest ich kilka, a każdy trafia do innej grupy odbiorców.

Można śmiało powiedzieć, że jeśli dziś nie ma Cię w sieci to nie istniejesz. Może to delikatna przesada, ale z drugiej strony – coś w tym może być. Dlatego też jeśli chcemy zająć się inwestycją w reklamę, która pozwoli nam na rozwój firmy musimy rozważyć przeznaczenie części budżetu właśnie na kampanię online. Możliwości jest bardzo dużo: od pozycjonowania, przez tworzenie profili w mediach społecznościowych na zaawansowanych planach reklamowych kończąc. Na pewno Agencja Interaktywna KoboSystem dobierze odpowiednią usługę do Twoich potrzeb!

Zacznijmy od podstaw – strona internetowa

Oczywiście wizytówka online jest podstawą, jeśli chcemy by nasza strona była widoczna w sieci. Niekoniecznie musi to być zaawansowany portal. Czasami wystarczy prosty tak zwany landing page z opisem działalności i formularzem kontaktowym. Należy przede wszystkim pamiętać o tym, że ludzie lubią szybki dostęp do danych oraz prostą obsługę. Trzeba mieć to na uwadze podczas budowania wizytówki w internecie. Strona internetowa musi też być zoptymalizowana tak, aby roboty wyszukiwarek nie miały do niej zastrzeżeń pod kątem technicznym. W tym przypadku należy zająć się również pozycjonowaniem. SEO pomoże nam w uzyskaniu wysokiego wyniku w wynikach wyszukiwania.

Widoczność w wyszukiwarkach

Jeśli już zbudujemy stronę internetową należy zadbać o to, aby potencjalni klienci znaleźli ją po wpisaniu określonej frazy związanej z naszymi usługami. Można co prawda zająć się samodzielnie działaniami SEO, jednak prawda jest taka, że bez odpowiedniej wiedzy nasza praca może nie przynieść zamierzonych efektów. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług zewnętrznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Będzie ona odpowiedzialna przede wszystkim za optymalizację witryny w kwestii kodu źródłowego, poprawi treści wzbogacając je o optymalną ilość słów kluczowych, czy postara się o linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Jeśli nie chcemy czekać na efekty (a trzeba, bowiem pozycjonowanie to długi proces) będziemy mogli skorzystać z płatnych działań. Jakich?

Płatne kampanie reklamowe

Bardzo szybko przechodzimy do tematu reklamy w sieci. Mowa tutaj o Google Ads i reklamach w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, czy Linkedin. Zacznijmy jednak od “produktu” Google’a. Pozwoli on na szybkie wejście na pierwsze wyniki wyszukiwania, aczkolwiek należy pamiętać o tym, że często ludzie widząc słowo “reklama” (a tak też opisywane są wyniki z Google Ads) ignorują je. Wtedy warto inwestować w “naturalne” SEO jak i to płatne. To jednak temat na osobny artykuł. Korzystając z kampanii Ads możemy dokładnie spersonalizować ją tak, aby wyświetlała się konkretnej grupie odbiorców, z precyzyjnego regionu. Rzecz jasna wszystko zależy też od tego, jaką kwotę chcemy wydać na reklamę. Kliknięcia (bo tak rozliczamy się z Google) w zależności od konkurencyjności danej frazy mogą kosztować od kilku groszy do nawet kilkuset złotych. W tym przypadku również warto skorzystać z doradcy. Doświadczone przedsiębiorstwo pomoże nam w zoptymalizowaniu kampanii według naszych preferencji.

Nie inaczej jest w przypadku Facebooka i Instagrama. Warto zauważyć, że nie każda firma powinna reklamować się na każdym portalu społecznościowym. Wszystko zależy od targetu klienta. Trudno pozyskać klienta na ogromne części przemysłowe na Instagramie, gdzie królują przede wszystkim profile modowe, czy motoryzacyjne. Aczkolwiek, kto wie. W kwestii Linkedin’a targetem będą głównie managerowie firm. Krótko mówiąc, warto się zainteresować tym portalem, jeśli sprzedajemy usługi bądź produkty B2B.

Profile w mediach społecznościowych. Warto, ale nie zawsze na wszystkich

O co chodzi? Przede wszystkim warto wiedzieć, że media społecznościowe nie kończą się na Facebooku. Jest też Instagram i Linkedin, ale również Pinterest, YouTube, TikTok, Snapchat i wiele innych. Należy pamiętać o tym, że każdy z nich celuje w inną grupę użytkowników. O ile na TikToku mogą się reklamować firmy oferujące produkty dla młodzieży, o tyle tym samym przedsiębiorstwom będzie trudno pozyskać klientów na Linkedinie, który jest w pewnym stopniu “Facebookiem dla firm”. Tak czy inaczej, warto posiadać swoje profile właśnie na Facebooku czy YouTube, gdyż te są najbardziej uniwersalne. Pozostałe – wszystko zależy od tego, co sprzedajemy.

Ważne są opinie

Jeśli chodzi o rozwój firmy w internecie bardzo ważne, wręcz priorytetowe są opinie o oferowanych przez nas produktach, lub usługach. Nie ma nic lepszego jak duża ilość pozytywnych komentarzy, które “generowane” są przez prawdziwych klientów. Jeśli ktoś skorzystał z naszej oferty warto podpowiedzieć mu, by zostawił opinię. Wiele osób sugeruje się nimi podczas wyboru usługodawcy. Dlatego też posiadając profile w mediach społecznościowych trzeba zadbać o to, by przede wszystkim mieć jak najwyższą ocenę średnią, a także aby tych opinii było jak najwięcej. Nie wskazane jest wpisywanie fałszywych opinii, gdyż w przypadku wykrycia takiego działania to może znacznie obniżyć zaufanie do naszego przedsiębiorstwa. Można jednak skorzystać z tak zwanego marketingu szeptanego, by “wywołać” rozmowy na temat firmy. Przykłady? Choćby pierwszy z brzegu. Jako “potencjalny klient” pytamy na forum dyskusyjnym o opinie na temat naszego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.