Strona internetowa dla dewelopera, ale jaka?

Projektowanie stron internetowych dla dewelopera

Strona internetowa dla dewelopera to tylko czubek góry lodowej działań reklamowych jakie należy przedsięwziąć celem rozpropagowania swoich inwestycji. Warto tutaj poruszyć niedoceniony aspekt strony jako miernika pozostałych działań reklamowych. Szczególnie w przypadku braku satysfakcjonujących efektów.

Celem nadrzędnym jest oczywiście ilość podpisanych umów, zanim jednak do nich dojdzie jest szereg szczebli pośrednich w tym ilość telefonów i maili oraz odwiedzin strony. Ten ostatni obszar interesuje nas szczególnie ze względu na w miarę obiektywne narzędzia pozwalające ocenić ilość i jakość ruchu.

Głównymi narzędziami badawczymi w tym przypadku są google analytics i google search console. Obie aplikacje są darmowe i łatwe do implementacji na stronie interetowej, wystarczy posiadać konto w serwisie google i ww usługi.

W sposób obrazowy i tabelaryczny można przeanalizować dane archiwalne i rzeczywiste w tym przede wszystkim źródła ruchu z zewnątrz oraz cechy odbiorcy i zachowania na naszej stronie.

Co w praktyce daje taka możliwość?

Mając do wyboru różnego rodzaju podobne źródła reklamy np. lokalne czasopisma, ich skuteczność, poza wcześniej wymienionymi bezpośrednimi formami kontaktu, można analizować za pomocą wejść w czasie publikacji ogłoszenia na łamach danego pisma. Jeżeli bezwzględna ilość odwiedzin na czas publikacji i krótko po nim przemawia na jedeno z nich, sprawa wydaje się być oczywista i warto angażować środki reklamowe na promocje w tym efektywniejszym massmedium.

Mierzyć można porównywalne źródła reklamy, najlepiej te elektroniczne, ale i te pośrednio wpływające na sfere internetowej intrakcji. Billboardy czy ulotki, wyklejane i dystrybuowane w odpowiednich interwałach czasowych generują ruch bezpośredni i jeżeli nie towarzyszy im inna podobnie bezpośrednia reklama można ocenic skuteczność danego miejsca, formuły komunikacji czy też czasu. Bo w przypadku powtarzalnych działań związanych np. z ulotkami można pokusić się o sprawdzenie w danym miejscu jakie godziny implikują większą odwiedzalność strony.

Z jednej strony mierzymy docierające do nas kanały komunikacji, a z drugiej mamy olbrzymią sfere informacji o zachowaniach użytkowników na naszej stronie. Jak długo pozostają na stronie, szczególnie w odniesieniu do źródeł reklamowych? Może się bowiem okazać, że jakość kienta z ulotki, mimo że jest ich mniej, jest wyższa niż tego z reklamy na facebooku.

Poza jego jakością wiemy też jak porusza się na stronie, czy została ona dobrze przygotowana, w których momentach ją opuszcza. Daje to cenne uwagi w przypadku przebudowy strony w sytuacji, gdy dotychczasowa strategia nie sprawdza się na rynku.

Te i wiele innych informacji pozwala na skuteczniejsze funkcjonowanie na rynku i radzenie sobie z labilnym rynkiem i nie stojącą w miejscu, konkurencją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.