Reklama dla stacji paliw – od czego zacząć i co to tak właściwie znaczy? Jeśli myślisz nad otwarciem własnej stacji paliw albo interesujesz się reklamą to ten artykuł jest dla Ciebie
Co tak naprawdę oznacza reklama dla stacji paliw? I co się kryje za tym ogólnikowym stwierdzeniem?
Pod określeniem „reklama dla stacji paliw” kryje się wiele elementów wchodzących w skład kompleksowego oznakowania stacji paliw, w tym: pylon cenowy, tablice wjazdowe i wyjazdowe, a także te dojazdowe (tak, to także zupełnie inny element reklamy), ponadto to również elementy konstrukcyjne wiaty obejmujące: otoki, obudowy słupów, oznakowanie stanowisk, podsufitka oraz słupy, rury czy inne konstrukcje reklamowe. Reklama dla stacji paliw to też wszelkie inne wyposażenie stacji typu: kosze do segregacji odpadów czy stanowiska do dezynfekcji rąk.
Najważniejszy element reklamy dla stacji paliw
Który pośród tych elementów reklamy jest tym najważniejszym? O czym nie wolno zapomnieć i co najbardziej się liczy dla klientów? Łatwo można odpowiedzieć na te pytania. Wydaje się, że najbardziej kluczowym elementem, którego nie może zabraknąć na żadnej stacji, jest pylon cenowy.
Nie dość, że promuje on markę, prezentując logo i nazwę, to swoją wysokością i odpowiednio dobraną lokalizacją zawraca uwagę klienta i skłania go do odwiedzenia stacji paliw. Pylon to taki znak drogowy stacji paliw. To on najczęściej też pełni funkcję informacyjną o miejscu stacji, ale nie tylko. To także najważniejszy nośnik informacyjny dla klienta, który zawiera dla niego podstawowe informacje o ofercie paliw i ich cenach.
Pylon cenowy to najważniejszy element reklamy dla stacji paliw
Spójność i jakość – to, co się liczy najbardziej
Co jednak z całą pozostałą grupą elementów wchodzących w skład reklamy dla stacji paliw? Obecność każdego jednego elementu stanowi dodatkowy argument dla klienta, by to właśnie na tej, a nie żadnej innej stacji paliw się zatrzymał. Tutaj jednak sama inwestycja w otoki, tablice czy kosze do segregacji nie stanowi przewagi konkurencyjnej, jeśli nie są to dopracowane, jakościowe i spójne ze sobą komponenty. Spójność i jakość są tutaj kluczowe.
Całokształt reklamy dla stacji paliw powinien być przemyślany i integralny z wizją oraz wartościami firmy. Nie wystarczy dopasować oznakowanie stacji pod brand book, choć to też niekiedy stanowi spore wyzwanie dla właścicieli stacji paliw, zwłaszcza jeśli takowej księgi znaku nie posiadają. Sama zgodność i spójność elementów reklamy dla stacji paliw to już duży atut w oczach klienta. Aby jednak go zachwycić potrzeba dużo więcej niż tylko poprawnie wykonane słupy czy szczelna podsufitka.
Postaw na design i wyróżnij się w oczach klienta
Utarło się, że design jest zarezerwowany tylko dla firm z sektora sztuki. W oczach niektórych jest to fanaberia czy ekstrawagancja dla korporacji i międzynarodowych przedsiębiorstw z wybranych branż. To jednak tylko przestarzałe i nieaktualne podejście, które może blokować potencjał i sukces stacji paliw. Klienci są coraz bardziej wrażliwi na punkcie estetyki, co za tym idzie – stają się jeszcze bardziej wymagający. Nie wystarczy już mieć poprawnych, a nawet ładnych rzeczy. Aby wyróżnić się spośród konkurencji i przyciągnąć oraz zatrzymać klienta należy pójść o krok dalej. Postawić na design. Niestety jeszcze zbyt mało firm odkryło tę prawidłowość, co z drugiej strony stanowi duże pole do popisu dla świadomych przedsiębiorców z otwartymi głowami. To oni będą wytyczać trendy w reklamach dla stacji paliw i to oni będą liderami w swojej branży.