Newslettery są coraz częściej stosowane przez firmy działające w sieci. Bywają także używane przez właściciel blogów i portaliinternetowych. Czym tak naprawdę są i co sprawia, że w obecnych czasach są tak bardzo popularne? Jak powinny wyglądać, by spełniać swoją rolę?
Co to jest newsletter?
Newsletter to forma elektronicznej wiadomości, kierowana na subskrybentów. Są jakby elektroniczną prenumeratą, dzięki której odbiorca wiadomości może dowiedzieć się o najważniejszych promocjach, wydarzeniach czy artykułach poradnikowych. Głównym celem newslettera jest wygodna komunikacja z klientami lub odbiorcami tworzonych przez nas treści.
Gdzie się wykorzystuje newslettery?
Newslettery stosuje się wszędzie tam, gdzie poprzez wysyłane wiadomości e-mail do klientów chcemy podnieść sprzedaż lub budować wizerunek naszej firmy. Często pełnią rolę także pewnego rodzaju „przypominajki”, która zwraca uwagę odbiorcy na daną firmę, przypomina o jej istnieniu i zachęca do interakcji.
Newslettery mają ogromne zastosowanie w e-mail marketingu. Odbiorca newslettera jest przez niego informowany o nowościach, zmianach w ofercie lub innych ciekawych wiadomościach związanych z daną firmą lub interesującym go tematem.
Jak newsletter powinien wyglądać?
Na skuteczność newslettera wpływa przede wszystkim to, w jaki sposób został wykonany. Musi posiadać atrakcyjną treść i przejrzysty układ graficzny. Powinien zawierać pewne zwroty, które przykuwają uwagę czytelnika i zachęcają go do zgłębienia tematu. Bardzo ważną kwestią w planowaniu kampanii e-mail marketingowej jest regularne wysyłanie newsletterów. Może się to odbywać każdego dnia, konkretnego dnia miesiąca lub na przykład co tydzień. Jest to istotne przede wszystkim z tego względu, że odbiorcy newslettera przyzwyczają się do otrzymywana tego typu wiadomości i podświadomie mogą oczekiwać, że konkretnego dnia znów znajdą je w swojej skrzynce e-mail.
Wysyłanie newsletterów to najprostszy i najtańszy sposób na przywiązanie klientów do marki lub przypomnienie im o aktualnych promocjach, dlatego jest to jedna z najczęściej stosowanych form marketingu przez firmy działające w różnych branżach.