Wciąż można spotkać się z błędną opinią, że system CRM to rozwiązanie zarezerwowane dla największych organizacji. W rzeczywistości, skrojona na potrzeby przedsiębiorstwa Platforma, stanowi jeden z motorów napędowych każdego biznesu. Oto główne argumenty na poparcie tej tezy.
Skuteczniejsze obsługa klienta, marketing i sprzedaż
Współczesne systemy CRM stanowią swoiste centrum dowodzenia i serce organizacji. Dzięki nim możliwy jest swobodny dostęp do informacji przetrzymywanych w chmurze, z dowolnego urządzenia mobilnego i w dowolnym momencie. Platforma CRM zwiększa efektywność w najważniejszych obszarach działania przedsiębiorstwa, czyli obsłudze klienta, marketingu, a ostatecznie – sprzedaży. Kontakt z klientem odbywa się w modelu omnichannel i multichannel. Pracownicy zyskują dodatkowe narzędzia, by efektywniej pracować z klientem. Duże bazy danych nie stanowią wyzwania, a szansę.
Automatyzacja procesów
Wydajniejsza praca możliwa jest dzięki automatyzacji procesów i sztucznej inteligencji. Handlowcy mogą skupić się na najważniejszych aspektach swojej działalności, bo rutynowe zadania, takie jak wystawianie faktur, tworzenie raportów czy wprowadzanie informacji do systemu, wykonują za nich roboty. W ten sposób ogranicza się także ryzyko ludzkiego błędu, a rozwój przedsiębiorstwa nie oznacza konieczności tworzenia nowych etatów. System CRM to oszczędność czasu i pieniędzy.
Możliwość szybkiego wdrożenia
Dobre platformy CRM, takie jak najpopularniejsza na świecie platforma Salesforce, którą na polskim rynku wdraża firma Craftware, są w pełni skalowalne, a zatem dostosowane do specyfiki każdego biznesu. Istnieje możliwość szybkiego wdrożenia w oparciu o jasno określony budżet, gdzie korzysta się z tzw. pudełkowych rozwiązań, a pierwsze funkcjonalności i zwrot z inwestycji pojawiają się nawet po miesiącu od wdrożenia. Dlatego ograniczony budżet w przypadku mniejszych biznesów nie oznacza, że należy zrezygnować z wdrożenia platformy CRM.
Nieograniczone możliwości rozwoju
Systemy CRM rosną i zmieniają się wraz z organizacją, bo dodawanie kolejnych funkcji nie jest skomplikowane. Dobrym tego przykładem jest Salesforce Lightning, czyli nowy interfejs najpopularniejszego na świecie systemu CRM, dający jeszcze więcej możliwości związanych m.in. z raportowaniem. Migracji na nowy interfejs można dokonać przy wsparciu partnera odpowiadającego za utrzymanie i rozwój platformy. Do dyspozycji użytkowników pozostaje także sklep z różnorodnymi aplikacjami i rozszerzeniami.