Fotografia produktowa – jak zwiększa konwersję

Aparat fotograficzny potrzebny do robienia zdjęć produktów

Fotografia produktowa to medium wizualne, którego znaczenie jest z roku na rok coraz większe. Wszystko to za sprawą nieustannie rosnącego zainteresowania zakupami w internecie. Ostatnie lata pokazały, że powstaje coraz więcej e-sklepów, a te tradycyjne rozszerzają lub całkowicie przenoszą swoją działalność do sieci. Czego potrzebuje każdy sklep internetowy? Oczywiście zdjęć produktowych oraz opisów.

Według wielu opracowań fotografia produktowa jest skutecznym i przystępnym sposobem na przekazanie informacji o naszej ofercie. Coraz więcej ludzi przegląda ofertę on-line za pomocą smartfonów. Powoduje to, że o wiele łatwiej obejrzeć kilka packshotów niż czytać opisy i parametry.

Zdjęcie produktu

Czy powinienem zainteresować się fotografią produktową?

Naszym zdaniem, jeśli prowadzisz sprzedaż w internecie – jak najbardziej. Z pewnością orientujesz się jaką ofertę prezentują konkurencyjne sklepy. Te, które są liderami w swojej dziedzinie w dużej mierze sukces zawdzięczają profesjonalnej fotografii produktowej.

Wielu przedsiębiorców nie przykłada szczególnej wagi do tego co prezentują na zdjęciach produktowych w sklepie. Bardzo często wykorzystują oni packshoty udostępnione na przykład przez dostawcę. Czy jest w tym coś złego? Jeśli takie same zdjęcia posiada nasza konkurencja, to z całą pewnością w ten sposób nasza oferta nie zyskuje przewagi.

Zdjęcie produktu

Jak profesjonalny packshot polepszy konwersję w sklepie internetowym?

To pytanie, które nasuwa się naturalnie. Jeśli przedstawimy fotografowany przedmiot w sposób lepszy i ciekawszy niż ma to konkurencja to właśnie w tym momencie zyskujemy bardzo dużą przewagę. Dlaczego? Powodów jest co najmniej kilka. Oto najważniejsze z nich:

  • wzbudzamy zaufanie kupującego – zdjęcia produktowe, które posiada tylko nasz sklep, wykonane według naszych standardów budują zaufanie. Skoro wykonaliśmy sesję w studio to znaczy, że fizycznie posiadamy te produkty. Jest to niezwykle ważna informacja dla klienta, który zawiera z nami transakcję na odległość.
  • łatwo i przystępnie przekazujemy informacje o produkcie – profesjonalna fotografia produktowa w ułamku sekundy odpowiada na wszystkie podstawowe pytania i obawy kupującego. Na dobrej jakości zdjęciu od razu widać poprawny kolor, rodzaj materiału a także wszystkie detale produktu. Nawet najlepszy opis nie przekaże tych informacji tak szybko i czytelnie.
  • zwiększamy rozpoznawalność naszej marki na innych platformach – jeśli sprzedajemy na platformach zakupowych lub portalach aukcyjnych pośród setek innych sprzedawców, unikalna fotografia produktowa buduje naszą markę. Wystarczy, że te same przedmioty w naszej ofercie będą miały miniaturkę wykonaną inaczej niż konkurencja. Już na liście ofert przyciągamy uwagę znacznej ilości osób przewijających dziesiątki identycznych ofert.

Robienie zdjęć produktu

To tylko niektóre z licznych zalet profesjonalnej fotografii produktowej. Studio fotograficzne specjalizujące się w zdjęciach packshot bez trudu pomoże nam przedstawić nasze produkty w jak najlepszym świetle. Wykonane zdjęcia świetnie sprawdzą się nie tylko na karcie produktu ale także w banerach sklepu internetowego, w mailingu czy mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.